- Populära sökningar
Klarna
KLARNA – BETALA EFTER LEVERANS
- 30 dagar innan du behöver betala, inga avgifter
- Inget konto behövs
- Ingen kreditansökan
- Ingen ränta eller avgifter
- Du får dina varor innan du betalar för dem
- Klarna kommer att maila dig med instruktioner
- Välj Klarna Kredit i kassan
OM KLARNA
Klarna är ett av Europas snabbast växande företag och en ledande alternativ betalningstjänst. Klarnas vision är att förenkla köpupplevelsen med en enkel kassalösning. Kunderna behöver endast ge enkla uppgifter för att slutföra ett köp.
Kärnan i Klarnas tjänster är begreppet betalning efter leverans, som låter dig köpa något innan du betalar. Denna enkelhet innebär en bättre shoppingupplevelse för dig. Det är smidigt att shoppa via mobilen och du behöver inte ta ut ditt kort på tåget eller bussen.
Klarna grundades 2005, gick samman med SOFORT 2014 och bildade Klarna Group, Europas ledande alternativa betalningstjänst.
-
Hur fungerar Klarna?
- Vi har gjort det enklare att göra ett köp med en "snabbkassa". På så sätt kan du göra dina köp via mobil eller PC och betala på ett smidigt sätt.
-
Hur fungerar det att betala efter leverans?
- När din beställning har bekräftats får du ett e-postmeddelande med betalningsinstruktioner inom 2 dagar från Klarna. Du har då 30 dagar på sig att slutföra betalningen online utan extra kostnad. Du kan sedan betala med kredit- eller betalkort.
ANDRA FRÅGOR
-
1. Vad är Klarna?
- Klarna är en svensk betaltjänstleverantör, som tar ansvar för betalningen. De stödjer 35 miljoner konsumenter över hela världen i över 50.000 e-butiker och är mycket säker att använda.
-
2. Jag har blivit ombedd att gå till Klarnas hemsidan, är detta korrekt?
- Om du har valt att betala efter leverans (inom 30 dagar), kommer Klarna att skicka ett e-postmeddelande med ytterligare information om hur du betalar. Ditt e-postmeddelande kommer att innehålla en länk till Klarnas betalningsplats där du kan fullborda betalningen till Klarna med ditt kort eller via banköverföring.
-
3. Om Klarna ger mig möjlighet att betala efter leverans inom 30 dagar, kommer en kreditupplysning att ske?
- Varken Klarna eller vi kör kreditsökningar mot dig som kan påverka din kreditvärdighet. Klarna kör så kallade oregistrerade förfrågningar som inte påverkar kreditbedömning.
FLER FRÅGOR
-
Hur skickas min faktura?
- Om du väljer att betala efter leverans, kommer Klarna att skicka ett e-postmeddelande med instruktioner om hur man gör betalningen och en länk till betalningssidan. Ange ditt fakturanummer på betalningssidan och följ instruktionerna. Om du inte har ditt nummer till hands, kan du kontakta Klarnas kundtjänst
-
Vad behöver jag ange när jag gör ett köp?
- Om du vill göra ett köp med Klarna måste du ange ditt mobilnummer och e-postadress. Mobilnumret behövs om vi behöver nå dig. Alla uppgifter kommer att skickas till din e-postadress. Det är mycket viktigt att du ger oss rätt information, eftersom du annars inte får betalningsinformationen och därmed kommer att vara ansvarig för försenade betalningsavgifter.
-
Hur fungerar betalningssidan?
- Om du har fått dina varor och vill betala din faktura, gå till Klarnas betalsida och logga in med ditt fakturanummer (som du fått via e-post) och den e-postadress du angett vid beställning. Om du inte har ditt fakturanummer till hands, kan du kontakta Klarnas kundtjänst
-
Jag har inte fått ett e-postmeddelande med min faktura/betalningsinformation.
- Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst. De kommer att kunna ge dig dina betalningsuppgifter.
-
Kan jag skjuta upp min förfallodag?
- Du kan kontakta Klarnas kundtjänst för att se om det är möjligt att skjuta upp förfallodagen på din betalning.
-
Kan jag leverera min order till en annan adress än min faktureringsadress?
- Ja. När du väljer Klarna som en betalningsmetod, kan du välja att leverera varorna till en annan än faktureringsadress. I kassan kommer du att få möjlighet att skriva in en separat leveransadress.
-
Har min betalning gått igenom?
- Efter att vi har mottagit din betalning kommer Klarna att skicka en betalningsbekräftelse till den e-postadress som du har använt för din beställning. Om du har gjort en betalning men inte fått bekräftelse på betalningen, vänligen ta kontakt Klarnas kundtjänst med ett betalningsbevis.
-
Vad gör jag om jag vill annulera min order?
- Om du vill returnera varor eller annullera din beställning, kontakta vår kundtjänst.
-
Jag har annulerat min order. När får jag min återbetalning?
- Så snart Footpatrol har registrerat din annullering eller din retur, så kommer återbetalningen att behandlas inom 30 dagarna.
-
Vad händer med min faktura när jag har returnerat min order?
- När Footpatrol har mottagit returen (hela eller delvis), kommer en uppdaterad faktura att skickas till dig om du har returnerat en del av ordern. Om hela ordern returneras, kommer fakturan att avslutas.
-
Jag har fått fakturan, men inte min order
- Du bör givetvis inte betala fakturan tills du har fått din order. I det här fallet, ber vi att du kontaktar Footpatrol kundtjänst, och få en uppdatering på din beställning. Du bör också kontakta Klarnas kundtjänst, så att de kan skjuta upp förfallodagen på din betalning.
-
Hur återbetalas jag?
- Om du har betalat för din beställning med kort, kommer återbetalningen att göras till samma kort.
-
Har du frågor angående betalningen?
- Besök oss på https://www.klarna.com/se/kundservice eller ring Klarnas Kundservice.
Vi har öppet 7 dagar/veckan:
Måndag - Torsdag 08.00 - 18.00
Lördag - Söndag 10.00 - 17.00
Helgdagar - Stängt
08-120 120 10
- Besök oss på https://www.klarna.com/se/kundservice eller ring Klarnas Kundservice.
Registrera till nyhetsbrev
Visa Footpatrol hemsida för PC
Levererar Till
Vi accepterar följande betalningssätt
Besök bolagets hemsida på
www.jdplc.com
Copyright © 2023 JD Sports Fashion Plc, Alla rättigheter reserverade.


